بسیج مساجد علی آباد

پایگاه امام حسن عسکری(ع) - انجمن مسجد امام حسن(ع) - کانون فرهنگی دارالشفای حضرت ابوالفضل(ع)

بسیج مساجد علی آباد

پایگاه امام حسن عسکری(ع) - انجمن مسجد امام حسن(ع) - کانون فرهنگی دارالشفای حضرت ابوالفضل(ع)

بسیج مساجد علی آباد

امام خامنه‌ای:

ـ فرزندان بسیحی‌ام با حضور خود در هر صحنه‌ای که لازم است دشمنان زبون را مرعوب و منکوب سازند.

نویسندگان

۰

آیت الله نوری همدانی: دین اسلام که تنها آیین نجات بخش و سعادت آفرین بشر است برای فلاح و رستگاری انسانها در همه جبهه های زندگی اعم از اقتصادی، اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و اخلاقی برنامه های جامع و کاملی تنظیم کرده است.

آیت الله نوری همدانی یادآورشد: دین اسلام همه را برای آموختن این درسها زیر چتر تعلیم و تربیت خود قرار می دهد قبل از هر چیز نیاز به یک کانون پر جاذبه ای که همه پیروان خود، اعم از پیر، جوان، زن و مرد را در خود جای بدهد و مرکز اجتماع مسلمانان باشد دارد تا همه در آن کانون مقدس درس هایی از کتاب و حکمت الهی بیاموزند و قدم به قدم در راه تکامل همه جانبه انسانی یا تربیت پذیری از اسلام، پیش بروند و لذا از آغاز مسلمانان را به تاسیس چنین کانونی که آن را مسجد می نامند دعوت می کند.

آیت الله نوری همدانی تاکید کرد: مسجد یعنی سجده گاه خداوندی، سجده گاهی که باید افراد مسلمان شب و روز پیشانی خضوع در پیشگاه خداوند را در آن به خاک بگذارند و از فیض و برکات او مدد جویند و تنها از آن ذات مقدس توفیق رسیدن به ترقی و تکاملی را که مورد نظر اسلام است، بخواهند.

وی تصریح کرد: جالب این که در هر مسجدی نقطه ای به نام ˈمحرابˈ نیز باید ساخته شود و می دانیم که محراب از ماده ˈحربˈ و واژه ˈحربˈ نیز به معنی جنگ است و این موضوع به این مناسبت است که مسلمانان این درس را نیز در مسجد همیشه بخوانند که برای نیل به کمالات مورد نظر اسلام راهی جز جهاد و جنگ با دشمنان داخلی و خارجی که همیشه در کمین مسلمانان نشسته و نقشه هایی علیه آنها می کشند، وجود ندارد.

این مرجع عالیقدر شیعیان جهان بیان داشت: در همین رابطه پیامبر بزرگوار اسلام (ص) در نخستین فرصتی که در راه دعوت به اسلام به دست آورد به تاسیس ˈمسجدˈ به عنوان یک پایگاه مهم اجتماعی و تربیتی اسلام اقدام کردند.


منبع:خبرگزاری استان بوشهر
مساجد علی‌آباد

آیت الله نوری همدانی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">