بسیج مساجد علی آباد

پایگاه امام حسن عسکری(ع) - انجمن مسجد امام حسن(ع) - کانون فرهنگی دارالشفای حضرت ابوالفضل(ع)

بسیج مساجد علی آباد

پایگاه امام حسن عسکری(ع) - انجمن مسجد امام حسن(ع) - کانون فرهنگی دارالشفای حضرت ابوالفضل(ع)

بسیج مساجد علی آباد

امام خامنه‌ای:

ـ فرزندان بسیحی‌ام با حضور خود در هر صحنه‌ای که لازم است دشمنان زبون را مرعوب و منکوب سازند.

نویسندگان

۰

آیت الله مدرسی عضو فقهای شورای نگهبان گفت:کانون های فرهنگی و هنری مساجد باید از نظر کمی و کیفی در جامعه اثر گذار باشند.

آیت‌الله سید محمدرضا مدرسی یزدی، عضو فقهای شورای نگهبان و جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در دیدار با اعضای دبیرخانه هماهنگی و نظارت برکانون های مساجد استان یزد که به مناسبت فرا رسیدن 18 اسفند سالروز تاسیس کانون های فرهنگی و هنری مساجد برگزار شد، فعالیت های صورت گرفته توسط کانون های مساجد استان را امیدوار کننده دانست و گفت:باید با برنامه ریزی های لازم اینگونه فعالیت ها را گسترش داد و به آن ها عمق بخشید.

dsc06509.jpg - 25.79 Kb

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تصریح کرد: فعالیت های کانون های فرهنگی و هنری مساجد باید از نظر کمی و کیفی در جامعه اثر گذار باشند.

وی از مساجد به عنوان مراکز هدایت مردم  یاد کرد و گفت: گاهی حضور مردم در مسجد کم و گاهی زیاد است اما مسجد همیشه پناهی برای مردم در امور مختلف بوده است.

عضو فقهای شورا نگهبان با اشاره به نقش روحانیون در مساجد گفت:امام جماعت مسجد باید در فعالیت های مساجد اثر گذار باشد و با حضور خود به مسجد رونق ببخشد.

dsc06512.jpg - 21.15 Kb

وی بر لزوم برگزاری برنامه های متنوع و جذاب در کانون ها تاکید کرد و گفت:روحانیون و کانون های فرهنگی و هنری مساجد باید با انجام برنامه های مختلف جوانان را به مساجد جذب نمایند.

وی با بیان اینکه مردم همیشه در کمک به مسجد طالب بوده اند اظهار داشت: باید با مدیریت صحیح در مساجد مردم را مطمئن نمود که این کمک ها در راه درست هزینه می شود.

عضوجامعه مدرسین حوزه علمیه قم بر ساخت ساز مساجد در بافت نوساز استان تاکید کرد و گفت: اخیرا نمایندگان محترم مجلس ،قانونی را تصویب نموده اند که به موجب آن ساخت مسجد درکنار مجتمع های مسکونی با ظرفیت بالا الزامی می باشد که اجرای این مصوبه نیازمند پیگیری دستگاه های فرهنگی استان است.

dsc06510.jpg - 7.75 Kb

وی فعالیت در کانون های مساجد را فعالیتی معنوی دانست و گفت:مساجد بیوت الله می باشد و هرکس در جهت آبادی خانه خدا گام بردارد از اجری وافر برخوردار می شود.

آیت الله مدرسی از مساجد به عنوان مکانی جهت حفظ اسلام و گسترش آن در جهان یاد کرد و افزود: راه اصلی ارتباط مردم با علمای اسلام همین مساجد است.

وی با اشاره به پیشرفت های فناوری در عرصه های گوناگون تصریح کرد: هنوز بهترین نوع ارتباط و تبادل احساس ارتباط مستقیم است که این نوع ارتباط در مساجد ایجاد می شود.

عضو فقهای شورا نگهبان بر لزوم احیاء فرهنگ برپایی نماز جماعت صبح تاکید کرد و گفت: کانون های فرهنگی و هنری مساجد با برنامه ریزی مردم را در جهت انجام این فریضه فراموش شده سوق دهند.


منبع : پرتال کانون مساجد یزد
مساجد علی‌آباد

کانون مساجد

آیت الله مدرسی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">